2009. december 29., kedd

A karácsonyfa, ami sosem fog elkészülni...







Az úgy volt, hogy találtam a neten egy könyvet gyöngyből készült karácsonyi díszekről, virágokról és ehhez hasonlókról. Hihetetlen, hogy milyen gyönyörű virágokat lehet gyöngyből készíteni. Ez 2008 novemberben volt. Akkor eldöntöttem, hogy csinálok egy gyöngyből készült karácsonyfát. El is kezdtem szorgosan fűzni, felhasználtam hozzá 15 gramm gyöngyöt, 10 zöld drótot... aztán eljött a karácsony, gondoltam anyósomnak fogom adni ajándékba, ha elkészülök vele... felvásároltam az összes létező zöld drótot Budapesten, amit akkor kapni lehetett (persze alig lehetett kapni, úgy vadásztam össze 5 boltból).

Gondolom sejtitek: nem készültem el vele :-)

Ezért aztán el is tettem egy doboz mélyére az egész hóbelebancot, elment tőle a kedvem teljesen, mert sokkal nagyobb munkának bizonyult, mint amire számítottam a minta alapján (8 féle méretű ága van, és a különböző méretekből 12-25 db-ra van szükség, amiket egyenként kell megfűzni).

Idén karácsonykor újra elővettem, persze kicsit későn, mert 20-án álltam neki újra. Most már egész jól haladok, már csak az utolsó két méretből hiányzik kb. 20-30 ág... összes anyagszükséglete 20 gramm 11/0-ás kásagyöngy és 15-16 tekercs drót lesz, most vettem még hozzá drótot, és a terv az, hogy befejezem idén... meglátjuk, remélem nem marad meg 2010 karácsonyára, mert ugyanebben a könyvben láttam nagyon állati jó búzaszálakat is, és szeretnék ilyet is fűzni, nagyon jól mutatna az előszobánkban pár szál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése